assalamualaikum w.b.t

"tuntutlah ilmu itu hingga ke liang lahad "

That phrase is very meaningful in my life. walau kita sudah berumur 80 tahun sekali pun, tuntutlah ilmu kerana dengan ilmulah dapat membezakan kita dengan orang lain. bagi seorang Islam, ilmu dan iman seiring dan sejalan yang dapat membezakan kita dengan orang lain dan bukanlah taraf 'kekayaan' itu yang membezakan sesama kita. I believe with this phrase " nothing is impossible to a willing heart". selagi apa yang kita mahu and we make an effort towards it including doa, insyaAllah apa yang kita mahu akan tercapai ^_^

Tuesday 10 July 2012

He loves me

Assalamualaikum wbt.

Kehidupan sekarang sangat mendamaikan. Jauh lebih mendamaikan berbanding dulu. Dia cintakan saya. Dan saya juga cintakan dia. I LOVE HIM SO MUCH !

Alhamdulillah dengan penghijrahan saya kali ini, saya rasa dia semakin sayang pada saya. Rasa hati ini terlalu dekat dengannya. Tak sabar rasanya untuk berjumpa dengan dia. Saya tahu dia sangat suka apa yang ada pada saya sekarang berbanding dahulu.

9 Jun 2012

Tarikh keramat bagi saya dan dia. Dia telah membukakan hati dan mata saya untuk berjalan di atas muka bumi ini dengan cara yang betul. Mungkin ianya merupakan suatu petunjuk kepada saya untuk tidak lalai daripada tujuan sebenar kita dihidupkan.

Dan Alhamdulillah juga, setelah penghijrahan ini, rezeki semakin murah. Contohnya, tadi bila pergi PC Fair dengan kawan-kawan, tiba-tiba ada seorang khalifah  Allah ini memanggil saya sambil menghulurkan ‘keyboard skin’ kepada saya dan berkata, “adik, ambillah keyboard skin ni. Free.” Tanpa saya sempat bertanya, dia pergi meninggalkan saya dan kawan-kawan saya. Yang peliknya, kenapa kawan saya tak dapat apa yang saya dapat?mungkin ini caranya Allah mempermudahkan rezeki saya. Alahamdulillah.
Dengan penghijrahan ini, saya dapat ramai kawan baru. Betul lah dengan penyatan ini. “apabila kita berusaha mendekatkan diri kepadaNya, Dia akan menghantar orang-orang yang baik untuk menolong kita.”

Bila semester baru, rasa penat itu akan ada. Maklumlah, 2 bulan duduk rumah jer. Lepas tu bila sesi kuliah bermula, kadang-kadang makan pon tak sempat. Tapi kali ini, penatnya tidak terasa. Malah makin laju kaki ini melangkah untuk berjuang di jalanNya. Sebagai contoh, dulu saya jarang pergi masjid di kampus. Tapi penatnya tuhan sahaja yang tahu. Dengan jadual kuliah dan aktiviti kelab yang sangat padat, tak terdaya rasanya untuk menanggung semua itu. Namun, sekarang rasa penat itu kurang. Sangat kurang. Walaupun semester yang lepas takde kuliah waktu malam tapi kali ini ada kuliah waktu malam, setiap malam ada meeting kelab, dan hampir setiap hari berjemaah di masjid, saya rasa sangat bersemangat dan masih ada waktu untuk study. Malah makin bersemangat untuk study walaupun jadual sangat padat.

Pelikkan? Semua ini berlaku dalam sekelip mata. Penghijrahan kali ini membuatkan hubungan saya dan dia bertambah erat. Alhamdulillah. Saya harapkan hubungan kali ini akan berpanjangan hingga ke akhir hayat. Dan saya tak malu untuk mengaku yang saya… SAYA SAYANGKAN ALLAH LEBIH DARIPADA SEGALANYA. 'He' disini merujuk kepada yang Maha Esa. <jangan silap paham pulak>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~F.R.H~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No comments:

Post a Comment