assalamualaikum w.b.t

"tuntutlah ilmu itu hingga ke liang lahad "

That phrase is very meaningful in my life. walau kita sudah berumur 80 tahun sekali pun, tuntutlah ilmu kerana dengan ilmulah dapat membezakan kita dengan orang lain. bagi seorang Islam, ilmu dan iman seiring dan sejalan yang dapat membezakan kita dengan orang lain dan bukanlah taraf 'kekayaan' itu yang membezakan sesama kita. I believe with this phrase " nothing is impossible to a willing heart". selagi apa yang kita mahu and we make an effort towards it including doa, insyaAllah apa yang kita mahu akan tercapai ^_^

Thursday 29 March 2012

doaku kepadaMu

Ya Allah
aku terima ujian yang Engkau berikan kepadaku ini
aku tahu ujian itu tandanya Engkau sayang kepadaku
aku juga tahu Engkau akan menguji hamba-hambaMu ini
supaya aku lebih dekat kepadaMu
namun aku pohon kepadaMu ya Allah
janganlah engkau pesongkan hati ini
melalui ujian yang Engkau berikan kepadaku
aku tahu ini hanyalah ujian yang sangat kecil
jika mahu dibandingkan
dengan umat Islam yang lain
yang harus berjuang untuk menerskan hidup di Syria
namun ujian kecil ini sudah tidak berdaya untuk aku tanggung
kuatkanlah aku ya Allah
aku mohon padaMu
agar kuatkan hati ini
kuatkan iman ni
kuatkan takwa ini
untuk menerukan kehidupanku selepas ini :’(


No comments:

Post a Comment