assalamualaikum w.b.t

"tuntutlah ilmu itu hingga ke liang lahad "

That phrase is very meaningful in my life. walau kita sudah berumur 80 tahun sekali pun, tuntutlah ilmu kerana dengan ilmulah dapat membezakan kita dengan orang lain. bagi seorang Islam, ilmu dan iman seiring dan sejalan yang dapat membezakan kita dengan orang lain dan bukanlah taraf 'kekayaan' itu yang membezakan sesama kita. I believe with this phrase " nothing is impossible to a willing heart". selagi apa yang kita mahu and we make an effort towards it including doa, insyaAllah apa yang kita mahu akan tercapai ^_^

Sunday 22 January 2012

terima kasih :)

Thanks to government sebab bagi RM200 untuk semua student IPTA. I’m not very sure about pelajar sekolah menengah dapat ke tak but this kind of voucher sangat la membantu I dalam membuat koleksi buku.









Tersangatlah happy dan puas hati bila dapat beli buku-buku ni semua. And tersangatlah teruja nak pergi kedai buku sebab nak shopping buku banyak-banyak. Dengan tersenyum lebarnya melangkah ke kedai buku and every single inch kat kedai buku tu I explore untuk cari buku-buku yang best. Maklumlah free jerk an. So main ambil je la. Before nak bayar I kira la dulu dah cukup RM200 belum buku-buku yang I ambil tu. Dah kira-kira baru lah tahu dah terlebih RM200 pulak. So tak kisah. Boleh tambah duit. Tapi bila dah sampai kaunter, cashier tu cakap lagi RM12 something yang tak cukup. Owh rupanya buku-buku tu ada diskaun. Bertambah la senyuman I sebab dapat tambah lagi satu buku. Hehehe.

Thanks again to government. And thanks to kedai buku popular sebab buku kat situ sangat lah best!

No comments:

Post a Comment