assalamualaikum w.b.t

"tuntutlah ilmu itu hingga ke liang lahad "

That phrase is very meaningful in my life. walau kita sudah berumur 80 tahun sekali pun, tuntutlah ilmu kerana dengan ilmulah dapat membezakan kita dengan orang lain. bagi seorang Islam, ilmu dan iman seiring dan sejalan yang dapat membezakan kita dengan orang lain dan bukanlah taraf 'kekayaan' itu yang membezakan sesama kita. I believe with this phrase " nothing is impossible to a willing heart". selagi apa yang kita mahu and we make an effort towards it including doa, insyaAllah apa yang kita mahu akan tercapai ^_^

Thursday 28 March 2013

Roommates Day Out


Assalamualaikum wbt...

Final exam mood ! so semua mengadap buku 24 hours. Struggle for the final exam to get flying colours.
And of course we aim DEAN LIST for this semester. Insyaallah…. Need your du’a right now J

Semester ni punya study week tak lama pun.

About 4 days only including weekend.

Memandangkan semester ni merupakan semester terakhir saya di UiTM Pulau Pinang ni (insyaallah), jadi teringin jugak nak habiskan masa dengan housemate.

Okay saya admit saya tak rapat sangat dengan dorang..sebab????

M A L U =.=

Tak patut kot rasanya malu dengan housemate sendiri. But it’s me. The real me. Sangat susah nak get along dengan ‘orang asing’. Need a time untuk rapat dengan orang tu.

So sebagai untuk menebus sikap ‘dingin’ saya tu, okay bukan dingin.. kind of pendiam yang teramat sangat tu so saya ajak lah dorang keluar. Hang out at jusco, tengok wayang yang tersangat awesome ceritanya. Cerita warm bodies. Sangat awesome ! tak berhenti gelak tengok cerita tu.

Okay back to topic.

Girls day out. 7 orang kesemuanya and sorang housemate yang tak ikut sebab balik rumah.

Alhamdulillah sangat happy even sangat penat dengan berjalan pakai heels (tapak kasut yang selalu pakai tu tercabut so terpaksa pakai heels =.= )

Mira, Syeera and Wan :)

The roomate !




Bila ada housemate yang nak beli baju…

Okay fathin ! you need to be patient. Bila dah akhir2 semester ni duit pun dah makin nipis. So tolong kawal nafsu kamu tu yer fathin. Jangan boros sangat.

And sementara menunggu pakcik prebet datang pick up kitorang, sempat lagi bergambar even penat tahap kritikal. Perempuan..biasalah..



So to the housemate, sorry for being awkward sepanjang kita kenal dan tinggal bersama selama 3 semester... nak join  korang borak2 tapi segan. Tak taw nak mulakan macam mana and tak taw nak borak pasal apa. :p

Okay 3 semester dah tinggal sama-sama tapi still awkward.

You need to change fathin !

p/s: happy dapat kenal dengan roommate yang sangat rajin belajar ni. Bangun tidur, terus study..hai laaa bila nak jadi macam korang..

2 comments:

  1. Tq for being beddy yang sgt baekkkkk (:
    Nice to know u..

    p/s~ Sumpah segan nak post komen ni. Sure later we both feel even awkward..hehehe

    ReplyDelete
  2. hehehe..nice to know you too syiqa :) dah 3 sem duk sama baru taw syiqa lagi TUA dari fatin.hehehehhehe

    ReplyDelete